dilluns, 12 de desembre del 2016

Amb realisme



El final agredolç


De petits, estàvem acostumats als contes amb final feliç. Creiem que la caputxeta vermella tenia un final feliç, quan realment era una venjança sanguinolenta. Els tres porquets, blancaneu, el llibre de la selva... Tant li fa. No hi ha hagut mai blanc o negre, sempre hi ha un contrapunt que anivella els grisos matisats.

Així doncs, en moltes de les històries que ens trobem avui dia, predomina també el final agredolç. L’heroi sol complir el que s’havia proposat, però l’enemic o el rival, sempre hi té alguna cosa a dir. És el final realista, el que fa que el lector senti tristesa o ràbia perquè no tot ha sortit com voldria i a la vegada, pensa que ha sigut meravellosament creïble o empàtic.

Grans autors usen aquesta tècnica de guió narratiu, doncs no és estrany que les seves històries venguin tant, a pesar que aquest, òbviament, no és el principal factor de l’èxit.

Quan tot està encarat cap a un desenllaç, esperat i reconfortant, un cop de la mala fortuna ho capgira tot, una malaltia, una mort sobtada, un trencament amorós a destemps (calculat i propiciat per l’autor), o un allunyament injust i forçat que ningú desitjava.

El final agredolç, és sens dubte un al·licient per assegurar una continuació.

Per un motiu clar i obvi: El lector espera que tot el que ha acabat malament, es redreci i ocupi el lloc que mereix, espera que, l’heroi, després de tot l’esforç, tingui un final feliç o si més no, envoltat de pau i estima dels personatges que l’envolten. Així doncs, la segona part mereixerà aparèixer per emmenar el terrible no-error del final realista.




Miquel Florido Díaz -  13/12/16

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari! :D